فروشگاه های وبزی مجموعه ای از ابزارهای حرفه ای جستجوگرها را ارائه می دهد که به ارتقا promote محصولات شما در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی کمک می کند. به گزینه های زیر نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه می توانید فروشگاه خود را از لحاظ سئو بهبود ببخشید.
با متاتگ صفحه محصول خود را بهینه کنید
متاتگ قطعه کدی است که به موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی کمک می کند تا اطلاعات بیشتری درباره محصول شما نشان دهند. با استفاده از متاتگ ها، گوگل صفحه شما را به عنوان یک صفحه محصول شناسایی می کند و تشخیص می دهد که سایت شما یک فروشگاه آنلاین است.
بهینه سازی این تنظیمات می تواند باعث بهبود رتبه بندی صفحه محصول شما در موتورهای جستجو شود و خریداران آنلاین را به سمت فروشگاهتان سوق دهد.
برای نام و توضیحات محصول
به طور پیش فرض، از نام و توصیفی که هنگام افزودن محصول جدید (محصولات فیزیکی یا دیجیتالی) وارد می کنید، به عنوان برچسب های متای صفحه محصول شما استفاده می شود.
به عنوان مثال ، اگر "ویدیو آموزشی ایلاستریتور" را به عنوان نام محصول خود وارد کنید ، عنوان متا نیز "ویدیو آموزشی ایلاستریتور" خواهد بود. این امر در مورد توضیحات متا محصول شما نیز صدق می کند: آنچه در توضیحات محصول مینویسید نیز متا تگ توضیحات صفحه محصول شما است.
عنوان سئو پیش فرض که وبزی به صفحه محصول شما اضافه می کند، نام محصول است و به دنبال آن نام سایت شما (به عنوان مثال "ویدیو آموزشی ایلاستریتور | آموزشگاه دیزاینر"). با ویرایش تنظیمات جستجوگرها در صفحه محصول، می توانید آن را به راحتی سفارشی کنید. به محض تغییر عنوان پیش فرض، نام سایت شما دیگر نشان داده نمی شود مگر اینکه آن را به عنوان بخشی از عنوان خود به صورت دستی وارد کنید.
نکات:
به محصول خود یک نام کوتاه و مختصر اختصاص دهید تا به کاربران کمک کند محصول را بشناسند.
محصولتان را به درستی و با کیفیت شرح دهید (حداکثر 156 نویسه).
مطمئن شوید که محتوا منحصر به فرد است و محتوای تکراری ندارد.
URL های سفارشی و متعارف
URL صفحه محصول شما به طور خودکار با توجه به نام محصولی که هنگام افزودن محصول به فروشگاه خود ارائه دادید ، تولید می شود. با تنظیمات SEO در فروشگاه های وبزی، می توانید URL هر محصول را سفارشی ایجاد کنید.
متن جایگزین (Alt Text) برای تصاویر محصول
از آنجا که موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر شما را بخوانند، افزودن متن جایگزین به محصولاتتان بهترین روش برای شناساندن به گوگل از آنچه در تصویر است، میباشد. اطمینان حاصل کنید که متن جایگزین شما نام محصول را شامل شود.
تکه-کد کامل محصولات(داده ساختار یافته اسکیما)
کد گذاری محصولات(اسکیما) به گوگل این اجازه را میدهد که اطلاعات دقیقی در صفحه نتایج گوگل به نمایش بگذارید.اینگونه میتوانید به مشتریان بالقوه خود قیمت و موجودی محصول خود را مستقیما و در صفحه نتایج با کدگذاری اسکیما نشان دهید.
وبزی به صورت اتوماتیک کد اسکیما را به صفحه محصولات شما اضافه میکند که با استانداردهای گوگل و schema.org مطابق است.
افزایش قابلیت مشاهده محصولتان در شبکه های اجتماعی
ظاهر محصول خود را بهینه کنید تا زمانیکه افراد لینک محصولاتتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، تصاویر، عناوین و توضیحات عالی باعث شود تجارت شما حرفه ای به نظر برسد و در نتیجه خریداران آنلاین بیشتری را به فروشگاه شما جذب کند.
با افزودن یک تصویر، عنوان و توصیف جذاب، محصول خود را در شبکه های اجتماعی برجسته کنید. اگر این تنظیمات را سفارشی نکنید، ما از عناوین و توضیحات صفحه محصول شما استفاده می کنیم.
پس از ایجاد هرگونه تغییر قابل توجه در سایت خود ، حتماً سایت مپ سایتتان را مستقیماً به Google ارسال کنید تا سرعت ایندکس شدن صفحات سایت شما افزایش یابد.